WSZYSTKO GRA

Wygląda na to, że na prawdę wychodzimy już na ostatnią prostą przed launchingiem :). Dzięki Mateuszowi algorytm jest już tak dopieszczony, że niewiele brakuje by za jego pomocą można było rozwiązać największe zagadki Wszechświata. Dzięki Grzegorzowi zarówno grafika jak i rozplanowanie przestrzenne wszystkich elementów gry przywodzi na myśl największe osiągnięcia architektury. Dzięki Arturowi – realizm jest na tyle duży, że nie tylko można zbankrutować, ale także na śmierć znienawidzić biznesowych oponentów – jeśli tylko zdecydują się twardo negocjować. Jednym słowem żeby dotrwać do końca (tylko 9 tur podstawowej rozgrywki) trzeba mieć oczy szeroko otwarte, a żeby wygrać – no cóż – żeby wygrać trzeba mieć to coś – trzeb mieć żyłkę przedsiębiorcy.

Czytaj dalej jeśli chcesz się dowiedzieć, jak się w to gra, zapraszam.

idea: a gdyby tak grając sprawdzić się jako właściciel firmy? dlaczego, pomimo tych samych warunków początkowych, oraz takiego samego wpływu zdarzeń losowych – jedni osiągają sukces w biznesie, a drudzy bankrutują?

pomysł: naszym celem jest zbudowanie narzędzia do testowania różnych scenariuszy, a więc zadbaliśmy o to, żeby grę można było wygrać na wiele sposobów ucząc się przy tym siebie (stopień akceptacji ryzyka, umiejętności interpersonalne, negocjacje, budowanie strategii, zarządzanie ryzykiem) oraz podstaw biznesu (przepływ pieniądza, inwestowanie krótko i długo-okresowe, dywersyfikacja, współpraca biznesowa); żeby wygrać – musisz elastycznie reagować na to co będzie spotykało wszystkich graczy – czasami będziesz musiał twardo rywalizować, a czasami szukać koalicji i współpracować – nie ma jednej drogi – ale jest zabawa :);

historia: wcielasz się we właściciela początkującej linii lotniczej; Twoje zadanie polega na kupowaniu licencji, dzierżawie lotnisk, ponoszeniu opłat za przeloty, a wszystko po to by generować jak największy przychód; bez względu na wszystko “na koniec dnia” liczy się to ile będziesz miał w kasie; niestety na rynku nie jesteś sam – razem z Tobą do wyścigu o palmę pierwszeństwa stają także inni przedsiębiorcy – zaczynają z takim samym kapitałem początkowym i tak samo zażarcie będą z Tobą walczyć o ograniczone zasoby – ten kto zdobędzie konieczne zasoby (licencja, slot na lotnisku, środki na opłaty) będzie mógł przetransportować ludzi i coś jeszcze na tym zarobić; biznes to jednak nie zawsze gra zero-jedynkowa 🙂 – czasami ograniczone zasoby mogą być szansą a nie zagrożeniem – wszystko zależy tylko od Ciebie;

instrukcja:

informacje podstawowe: w grze może brać udział od 3 do 6 osób (optymalnie 4 osoby, lub 4 drużyny); rozgrywka to 9 tur podzielonych na 3 fazy (wzrostowa, walki o pozycję na rynku, walki o utrzymanie pozycji na rynku) – czas gry to około 90 minut; gra rozgrywa się na  mapie Europy; w grze dostępnych jest 12 różnych licencji po 4 z każdego rodzaju: biznesowe, regularne, czarterowe; a także 7 lotnisk, każde lotnisko ma dedykowaną ilość slotów z dwóch rodzajów (np. biznesowe i czarterowe); każdy gracz otrzymuje 2500 kredytów, gra ma niewiele zasad – ale jedną z nich jest to, ze gracz nie może mieć więcej niż 5 licencji “na raz” (w każdym momencie gry);

przebieg tury: 1) licytacja licencji – wraz z licencją gracz otrzymuje pion reprezentujący licencję do obstawienia na mapie we właściwym slocie, 2) licytacja lotnisk, 3) obstawianie slotów , 4) opłata za przeloty – 5) przeloty – czyli rzut kością dla każdego rodzaju linii (biznes, regularne, czartery) uzyskany wynik stanowi jego przychód w danej turze, 6) karta zdarzenia – (szansa lub ryzyko), która obowiązuje wszystkich graczy, 7) po odczytaniu karty zdarzenia i zweryfikowaniu wyniku (in plus lub in minus) bank wypłaca przychód każdemu graczowi, pionki wracają do graczy, na kartach licencji które były aktywne w danej turze należy przesunąć znacznik amortyzacji, lotniska wracają do puli i zaczyna się nowa tura, i tak łącznie 9 razy – a na koniec każdy robi remanent (stan kasy + wartość licencji pomniejszona o amortyzację) i wiadomo, kto wygrał; a po przeanalizowaniu podjętych przez niego decyzji wiadomo także dlaczego wygrał w grze, w której zdarzenia losowe odczytuje się dla wszystkich i rzut kością również dotyczy wszystkich :);

gra powstaje w ramach projektu BRAINODE

Jedna myśl nt. „WSZYSTKO GRA

  1. Pingback: Fly4Cash – czyli o tym jak to już prawie… | konrad szczypczyk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *